איך בוחרים חבילת סלולר

מערכת שורש  ד תשרי, תשעט  9/13/2018

אין ספק שלמכשיר הסלולרי חשיבות רבה בחיינו. מלבד ההחלטה של איזה סוג מכשיר לרכוש, כדאי להשקיע בבחירת חבילת סלולר מוצלחת - כל אחד והחבילה הנכונה בשבילו
.......................

איך בוחרים חבילת סלולר
רצוי לבצע בדיקה מעמיקה והשוואת נתוני חבילות על מנת לבצע בחירה מושכלת ולהתאים את החבילה שתענה בדרך הטובה ביותר למה שמחפשים מבחינת נפח גלישה, התחייבות, דמי מעבר ועלות כוללת. כמובן שיש לקרוא את האותיות הקטנות בנוגע לסיום החבילה, קליטה ותנאי שימוש.

לפניכם מספר קריטריונים להשוואה בין החבילות ושיקולים שיסייעו לכם בבחירה הנבונה.

נפח הגלישה קובע
המושג ג'יגה מוכר לרבים, אבל הרבה מאוד אנשים לא באמת יודעים כמה ג'יגה הם צריכים. ניתן למצוא חבילות שמציעות 1 ג'יגה ועד 100 ג'יגה. על מנת להכריע בסוגיה, התייחסו לחשבוניות קודמות שלכם וראו בכמה נפח השתמשתם בממוצע במהלך כל חודש ובדקו לאילו מטרות אתם זקוקים ליותר נפח – העלאה והורדת תמונות, צפייה בווידאו באמצעות אפליקציות, שיחות ווידאו ושימוש באפליקציית ניווט. אלה לרוב היישומים והשימושים ששואבים את נפח הגלישה.

מצד אחד, אינכם מעוניינים לחרוג מהג'יגה ולגלות שבאמצע החודש לא נשאר לכם נפח גלישה מספיק ומצד שני, אין טעם לשלם על כמות גבוהה של גיג'ה שאינה בשימוש.

לכן, בבואכם לבחור חבילת סלולר כגון חבילת סלולר של פרטנר, סלקום או מובייל 019 נסו לבחון לפי הרגלי הגלישה הקודמים שלכם כמה ג'יגה תצטרכו ומקסימום תוכלו לעבור חבילה (בדקו באילו תנאים – יש חברות שמאפשרות מעבר בין חבילות ללא עלות ללקוחות קיימים).

שיחות לחו"ל וגלישה בחו"ל
אם יש לכם קרובים מעבר לים, חשוב לבחור חבילה הכוללת גם כמות מסוימת של דקות שיחות לחו"ל במחיר הכולל של החבילה. כמובן ככל שאתם מדברים יותר עם חו"ל, כך שווה להשקיע בחבילה שנותנת לכם תמורה הוגנת.
כמו כן, בדקו אם מדובר בשיחות לחו"ל לכל מדינה שהיא. יש חברות שונות המציעות הטבות משתלמות גם לגלישה בחו"ל למי שנוסע הרבה וזקוק לשירותי גלישה במדינות זרות, כי לא תמיד אפשר לסמוך על ה-WIFI במלון ובמיוחד אם אתם שוכרים רכב ומעוניינים להשתמש ביישום כמו WAZE במהלך החופשה.

כמה עולם לכם לעבור - דמי טיפול ודמי חיבור
בעידן של תחרות חופשית בין חברות הסלולר, רבים עוברים מחברה לחברה, כל פעם שלאחת יש הצעות טובות במיוחד. עם זאת, לרוב המעבר עולה כסף ויש לבדוק מראש מהם תנאי החיבור ומהם תנאי הניתוק, כמה יעלה לכם המעבר ומהם דמי טיפול כמו למשל, עלות כרטיס לסים וכמה תשלמו דמי חיבור באופן חד פעמי.

אין קליטה? אתם בבעיה!
יש אזורים בהם יש קליטה טובה יותר לחברת סלולר מסוימת לפי התשתיות באזור מגורכם. בדקו מראש אם עשויות להיות בעיות קליטה באזורכם וגם בדקו באיזה תשתית מדובר. כך למשל, במקרה של גולן טלקום חבילות מדובר בתשתית של סלקום.

אל תעברו את הגבול
דברים נוספים שחשוב לברר מראש הם: מה קורה אם חרגתם מנפח הגלישה, האם הגלישה נחסמת אוטומטית או שהיא תוצע לכם בעלות נוספת (ויתכן שגבוהה יותר באופן משמעותי), האם עלות החבילה עשויה להשתנות משנה לשנה או המחיר קבוע לשנתיים ויותר, האם הודעות טקסט הן ללא הגבלה ואם כן – מהי המגבלה על הודעות טקסט. שימו לב שישנם מסלולים בהם המחיר קבוע ל-3 חודשים ואז מחיר החבילה קופץ ולכן יש להיות עם היד על הדופק על המחיר שאתם עתידים לשלם עכשיו ובהמשך.
בשוק הסלולר יש הרבה מאוד הטבות ומבצעים וכדאי מאוד להשוות מחירים ומה אתם זכאים לקבל במסגרת החבילה ולבחור כל פעם מחדש את החבילה המשתלמת ביותר, כל עוד עלות הטיפול והמעבר כדאיים עבורכם.